tirsdag 15. mai 2007

Post Gram Prix

For spesielt interesserte.

Nå e Gram Prix- festen øve, og eg ska ikkje dra det ud i det langa og breia. Det va gøy så lenge det varte, men livet må gå videre. Tenkte bare eg sko skriva litt av intrykkå mine fra lørdagskvelden, som ein avsluttning på dette engasjerane temaet (21 kommentara, det e ganske bra!).

Okai, here we go. Det fyssta eg vil kommentera e at deltakerane i år va påfallande godt kledt. Med unntag av någen få dansera, så va alle fint påkledt. Dette e ein ny trend fra i fjor då bikinifaktoren va høge. Eg sunns dette e ein god utvikling.

Te forskjell fra tidligare år hadde eg nesten hørrt alle bidragå te årets finale før lørdag kveld. Eg trur det va bra for då kjennte eg sangane litt fra før av. Eg vett kje heilt ka så har skjedd, men eg likte mange av sangane eg. Kanskje det e semifinalen sin fortjeneste, for der va det mye dårlig. Men mange av dei dårlige sangane kom heldigvis ikkje med te finalen.

Forde om ikkje alle landå kom med folklore- musikk fra sitt eget land, så sunns eg mange va flinke te å ha ein tuch av det som e typisk for deiras kultur. Og mange sang på sitt eget språk, eller et aent språk som ikkje va engelsk =p Det likte eg.

Stemmingå va artig sunns eg. Fysst va eg øvebevist om at Ukraina kom te å vinna. Typisk Gram Prix at den teidaste sangen vinne. Men HAHAHA, det gjorde den ikkje. Ellers så va stemmingå litt variert i år. Det va liksom ikkje sånn at alle land gav 12 poeng te Serbia eller Ukraina. Det va litt variasjon.

Eg konne kommentert mange av sangane, men eg velge bare å sei någe om Tyskland. For fysste gong ever, trur eg, så likte eg Tyskland sin sang veldig godt!! Den va nydelige. Til og med språket blei fint i den sangen. Takk Tyskland!

Te slutt tar eg med listene eg lagte onna finalen. Viss andre har lagt lister så skriv de gjerna som kommentar. Gøy å se ka andre har tenkt.

Best:
Ungarn
Serbia
Tyskland

Verst:
Ukraina
Storbritannia

Finest kjole:
Irland
Georgia
Finland (tøft image)

Eklest:
Ukraina
Slovenia
Storbritannia

Best show:
Hviterussland
Russland
Makedonia

4 kommentarer:

Camilla Kristiine sa...

Saag isje heile grand prix, men maa faa sagt at eg savne gode gamle dager:)
Uansett, eg synes Ukraina va kult:)Og United Kingdom va raua!Saa vett du d:)
Savne deg!
God klem!

Ragnhild sa...

hehe, eg e spes. interessert;).gøygøy
men nå har eg glømt litt.åsså hadde eg kje laget liste i år. men tror eg e veldig enig i dette.hrhr. satt å nikket når eg leste an rett etter GP.

men EG syns UK va artig. va kje d flyvertinnesangen? kreativt å latterlig.veldig gp.
hadde vel kje tatt d på best show, men ikkje eklest heller;)

Lykke te me eksamen hvis du har??

kleem

Anette sa...

Takk for kommentar.
Kanskje det bare e meg det der med UK, off, men eg sunns bare det va så fælt :/

Eg ønske deg lykke te på eksamen Ragnhild!! Eg åg har to eksamenar igjen, men dei bekymre eg meg ikkje någe for, forde det e gruppeeksamenar :p

meg sa...

eg e så enige. D e jo meiningå at di ska visa litt av kulturen/språget sitt. D e då d blir bra. Å Tyskland sin va bra, men d va d mesten ingen så merka.