mandag 1. oktober 2007

Et godt møte

Her om dagen va eg innom den katolske bokhandelen. Den katolske boghandelen e et koselig sted. Når eg komme inn kjenne eg luktå av røkelse, og dei spele alltid klassisk musikk der. Eg gjekk rundt i butikken. Såg på glasskors i mange fargar, englar og fine lys, ikonbilder og kjeramikkskåler. I ei korg låg det mange små Rosenkransar, nesten akkorat lige som den eg har. Eg har nemlig ein Rosenkrans som eg har fått i gave. Itte litt betenkningstid mota eg meg opp og gjekk å spurte hu bag disken ka ein Rosenkrans e og korden den bruges.


Hu eg spurte hadde sånn et godt vesen. Hu snakte rolig, og smilte heila tiå. Hu forklarte meg korden Rosenkransen bruges. Hu forklarte ka ein ska sei. Ka ein ska gjørr og koffåre in gjørr det. Av og te refererte hu te Bibelen, og fortalte korden bibeltekstane bler brukt i bønnen. Det va så fint å bare hørra på. Når eg sporte om hu brukte kransen, kor ofte og kor hen, så svarte hu på det og. Eg følte meg kjempegodt motatt. Hu tog seg tid te meg og hu forklarte så bra, ryddig og tydelig. Då eg gjekk ud av butikken så smilte eg for meg sjøl. Fordi hu damå va så nydelige.

Eg legge med någen bilder eg tog denne dagen: Oslo på ein fin høstdag.



10 kommentarer:

Maria sa...

Å det va fine bilde, eg blir så glad av sånne høstdager eg. Å særlig nå som eg ikkje har fått komt meg så masse ut.

Å ja, det hørres ud som damå i bokhandelen va ei flotte dama. Alltid kjekt å kjenna at en blir møtt, enten det e på den eine eller andre måden...

Maria sa...

...eg blir glad av sånne bilde, meinte eg. Når eg ikkje har fått konna tatt mine egne ennå :)

Ragnhild sa...

Du skrive så fint å fra hjertet,gode du. Like godt å lese.

Hørtes ut som et fint møte. Sånne e gull verdt. Det e sånne så sette avtrykk, man blir glad, levende og beriket av. E vakkert å bli møtt på en god måte, om det bare e et kort et kan det sette spor:)Spennende me møter å nye folk.

Veldig glad i deg Anette. Proud to be din venn:)Savne å snakke me deg. Tror eg tar åsså ringe ein dag;)

klem fra meg.

ps.å god høstferi;)har du det neste uke eller? Har denne uken eg, men har opg. i fleng å jobbe me:)jeje. snakks

pps. fine bilder.Hvis eg kommentere oftere, blir det kanskje ikkje så lange kommentarer;).Eller kanskje det blir det..

Morten sa...

Sånne mennesker lige me.

Anonym sa...

Okei, eg må sei at dette va ein kjempekoselige blogg, og at mennesker som e goe inni seg e lyspunkt i hverdagen, MEN nå blei eg litt nysgjerrige: Kossen bruges egentlig ein Rosenkrans? Ka fortalte hu deg? :)

Morten sa...

ja, godt spørsmål helle, ke fortalte hu deg Anette?

Camilla Kristiine sa...

Saa godt aa lesa bloggen din, Anette. Kjekt naar du oppdatere:)
Leste dei andre og, og kjenne at eg trenge aa snakka med deg...blir for lenge mellom kvar gong!!!
Gla i deg!!!
Ringe deg naar eg komme heim fra Unaiten...kor d forresten e knallvarmt...saa mer badebilder,enn hoestbilder paa denne kanten:)
Me snakkes!
Gud velsigne deg, slik bare Han kan, og la Han faa gjoere det!!!!
Eg og vil veda koss ein bruge kransen:)

Camilla Kristiine sa...

By the way...eg he sendt deg ein mail...saa vet du d:)
Savne deg!!!

Camilla Kristiine sa...

Eg gjoer et lite siste forsoek paa aa faa tak i deg fra Unaiten. E vanskelig aa faa ringt nogen her i fra, men sko saa gjerna ha snakt med deg!!!!Savne deg,Anette!!!!
Flott om du hadde giddet aa svart paa mailen min som eg he sendt deg!!!
Gud velsigne deg!@
KLEM

Hanne Matilde sa...

Hørtes ut som ein kjempe fin dag!:)
Veldig fine bilder og.