torsdag 15. mars 2007

Fuglekvitter

Det har skjedd någe i det sista. Ting e i endring. Eg våkne klokkå 7 og det e lyst ude. Når eg går ud av dørå slår frisk luft mot meg. På bussholdeplassen står eg heilt avslappa uden å føla at eg holde på å bli ein istapp. Og på vei te skolen ser eg at asfalten e heilt tørr.

Det e vår i loftå her i Oslo. Endelig e det vår. Eg åpne verandadørå og hørre at fuglane kvittre. Någen dager skinne solå. Den trendy eliten i byen har funne fram solbrillene. Eg går i strikkagenser og alpelua. Den store, tunge vinterjakken min e eg ferdig med.

Det e som om positivismen komme snigane samen med vårloftå og eg tenke at
kanskje, kanskje går det mod lysare og bedre tider.

4 kommentarer:

Ragnhild sa...

Tikken. Du har`n (på østlandsk). sorry, se min blogg for info;)


Eg og merke våren komme snikende.Solen varme, å det regne mindre enn før her. Herlig.
Klart det går mot lysere tider på alle måter. Hurra. Eg merke jaffal at optimismen blomstre når våren komme:)

God helg.

Maria sa...

Ingerborg Møller sa en gang; Lykken er som våren: den går på jorden en kort stund for å få livet til å gro.

Kanskje hu hadde rett?

Morten sa...

Våren e på anmarsj(kan en sei d?) her åg:) Å eg digge d. Har kjent våren i lofta ai stonn nå, å solå har vist seg mange gånger. Akkurat i dag regne d då, å nå sitte eg å psyke meg opp t å gå ud i regne på tur me jonatan. Men våren narme seg absolutt. Eg lige våren veldi godt. Kansje eg må skriva enn blogg om d?

Gunn sa...

åå anette for ein koseleg blogg:) Eg liker han! Ha ein fortreffeleg dag/veka/påskeferie!!!